Schema electronica invertor auto
100W, simulare CI M706B1,
12Vdc - 230Vac/50Hz/500mA
Electronice Scheme diverse
Invertor auto
100W

12Vdc - 230Vac/50Hz/500mA,
simulare CI M706B1



Cele trei integrate impreuna cu quartul de ceas digital simuleaza circuitul specializat M706B1 pt. invertoare auto.
Pe iesirea Q5 a lui 4060 se obtin 1024Hz divizati cu 10 la oricare dintre iesirile numaratorului decadic 4017 apoi impartiti la doi de unul din cei doi monostabili ai lui 4013 ale carui iesiri Q1 comanda alimentarea in contratimp a celor doua ramuri ale primarului transformatorului (la iesirile Q2 ale 4013 se obtin ~25Hz, buni pt. un generator de apel telefonic).
Circuitul ar trebui sa porneasca imediat ce-i alimentat, dar mare atentie la izolarea corecta a iesirii de tensiune alternativa a transformatorului fata de partile metalice vizibile ale carcasei (radiatori, suruburi, ...).

R1,14 - 220K; R2 - 10M; R3,4 - 4K7; R5,15 - 1K; rezistoarele de 0,25W; C1,3 - 33p; C2 - 40p; C4 - 100n; C5 - 100µ/25V; C6 - 470n/400V; C7 - 100n/250V;
T1,2 - BC171; T3,4 - BD140; T5,6 - 2N3055; D1,2 - 1N5401(3A); D3 - 1N4007; Fuz - 0,5A.
Transformatorul - tole E+I - are sectiunea de 10cm patrati; primarul (2x10,5V) are 2x55 spire CuEm Φ1,5 iar deasupra lui se bobineaza infasurarea pt. 230V de 1250 spire CuEm Φ 0,35.

Cutia aparatului are doua fete metalice (stanga-dreapta) drept radiatori, alte doua (textolit, bachelita) pe post de intrare-iesire (pe fata priza de 230V, comutatorul On/Off si ledurile, pe spate cablul care merge la bricheta sau conectat permanent la baterie), fetele ramase sus-jos, din material izolator si ele, fiind bine gaurite pt. o buna aerisire.
Schema electronica invertor auto 100W, simulare CI M706B1