Miscellanea
Starlancer
Tips & Cheats
Game trial,
Ctrl+potato, RA
Exista un Starlancer Trial de 74MB cu doar doua misiuni (a doua in
playerul YouTube),
a caror actiune e premergatoare conflictului, cu unele
stângăcii in dialog si
in lupta, dar cu toate cele trei niveluri de dificultate.
In jocul original nu poti alege orice misiune, fiind obligat
sa le iei pe rand, de la prima la ultima; poti cel mult sa reiei
misiunea terminata de curand (
Replay in ITaC la sfarsit).
Cea mai veche dintre
cheats vine odata cu jocul; aflandu-te
in
Main Menu, tii apasat Ctrl si tastezi
potato; in coltul
stanga-sus al ecranului va aparea M1 ce inseamna
Mission 1;
tastezi doua cifre ca sa alegi misiunea dorita (pt. 1...9 pui un
zero in fata), apoi alegi nava pt. misiune cu Shift + F1...12: F1 - Predator, F2 - Naginata, F3 - Grendel, F4 -
Crusader, F5 - Coyote, F6 - Mirage, F7 - Tempest, F8 - Patriot, F9 - Wolverine, F10 - Reaper, F11 - Shroud,
F12 - Phoenix. Imediat ce ai selectat nava intri direct in misiune, fara sa mai treci prin
Briefing Room (daca in
loc de Shift+F1...12 apesi Ctrl+Enter ajungi la
Briefing Room unde ai disponibile doar navele de la momentul
misiunii respective). Acest
cheat permite alegerea oricarei nave indiferent de misiune, dar vine cu rachetele
initiale, fara posibilitatea schimbarii lor, iar nivelul de joc e echivalent cu mediu.
Una dintre cele mai noi
cheats pt. Starlancer e-n urmatoarea
arhiva;
dupa dezarhivare copiezi continutul in directorul SAVES al jocului instalat, iar la
deschiderea jocului alegi nickname-ul RA pt. PLAYER si poti juca orice
misiune cu oricare nava sau racheta, teoretic la orice nivel, dar in realitate,
din pacate,
hard-level nu pare mai dur decat
medium-level al jocului
netrisat.
Daca vrei un joc
really hard, alegi Grendel in
hard-mode. Poti face asta in
mai toate misiunile cu exceptiile 19 si 24 in care se impune
functia
cloaked-ship (o are numai Shroud). Viteza mica a lui Grendel e
doar in aparenta un dezavantaj, ea fiind la nivelul vitezelor inamice si ideala pt.
lansarea in salva a Screamer-elor (rachete
dumb-fire, fara timpi de localizare, zboara drept);
Grendel are acceleratie in fortaj maxima (10/10), armura
si scut din cele mai bune (6/6), 7 hardpoints si tun cu proiectile (gattling
cannon) ce nu depinde de energia navei, dar ...
e fara blind-fire si are timp
de fortaj relativ mic (80 sec, cere rezervor suplimentar in unele misiuni).
Cata vreme esti rookie, folosesti navele disponibile dotate cu blind-fire, mult
mai eficace la distrugerea navelor si mai ales a torpilelor inamice; in primele
misiuni, Predator e singura, apoi vine Coyote, urmeaza Patriot
(cea mai buna nava - parerea mea! - pt. dogfight), iar dupa
misiunea 15 ai acces la Reaper, Phoenix si Shroud. Dintre navele fara blind-fire de
bagat in seama sunt doar doua: Grendel (medium), mai 'nainte mentionata, si Wolverine
(advanced heavy), cea mai puternica din flota.
Dintre rachete, Screamer-ele sunt bune la toate (daca ochesti bine) - vin cate
20 la cutie (pe un hardpoint); din cele ghidate, Jackhammer, cea mai puternica,
e singura ce poate distruge shield-generators inamice sau tinte medii (Kurgen,
Antonov, torpiloare); cea mai eficace impotriva navelor mici e Raptor
(cate trei la cutie), net superioara ca forta de distrugere lui Bandit sau Hawk,
cu timpul de localizare cel mai scurt (2 sec) si raza de actiune cea mai mare.
Pentru a nu fi pacalite de contramasurile inamice, rachetele ghidate nu se
lanseaza imediat ce au localizat tinta, ci dupa ce te-ai apropiat sub 50K.
In hard-mode, atentie la: navele light (ca Predator), ce pot fi distruse de o ciocnire
frontala cu o nava inamica; explozia navelor capitale sau bazelor inamice - unda
de soc te poate avaria sau chiar ucide daca esti prea aproape; distrugerea
accidentala a tintelor aliate - ajungi in fata plutonului de executie.